RIJEČ KOREOGRAFA
Poslije koreografija za predstave Palčica i Les Petits Riens (Male stvari) postavlja se pitanje zašto opet Mozart? Zato što je njegova muzika kao zraka sunca koja obasjava dušu, zato što kroz njegovu muziku umjetnost plesa evocira porijeklo instinstog ekspresivnog gesta.
Ples i muzika nas prenose svojom magijom u drugu dimenziju, u neko drugo vrijeme i stvaraju mogućnost dubljeg poniranja u nas same.
Pokretom i plesom igrači će nam prenijeti svu emociju i energiju života. Na sceni, pod svjetlom reflektora, otkrivam davno zaboravljene, predivne historijske barokne plesove: Simfoniju Haffner No. 35, a posebno Koncert za klavir i orkestar No. 21, koji su me inspirisali da kroz koreografsku slobodu i fantaziju stvorim baletsku predstavu.
Naslov predstave Ples sa Mozartom, najavljuje ljepotu plesa!
Ovaj buket koreografskih ideja, poklanjam publici!
SADRŽAJ
I čin
Kada dobiju poziv za bal, gospoda iz plemićkih kuća neće se smirti dok ne odjenu najljepše odore u kojima će na balu pokazati svu virtuoznost plesova svoga vremena.
Slučajni susreti, flert, šapatom razmijenjene „važne vijesti“, čak i iskrena tiha ljubav skrivena ispod trepavica, karakteristike su načina obaveznog ponašanja visokog sloja društva iz perioda baroka.
II čin
Manje je poznato o Mozartu da je volio plesati i to sa velikim entuzijazmom i energijom.
Često je govorio o svojoj velikoj ljubavi prema plesu, te da sanja i želi biti plesač (igrač).
Kompletan ples, koreografske sekvence u klasičnom i savremenom obliku, muzika genijalnog Mozarta, sve to zajedno ima mjesto u jednom lijepom snu punom života!
Fantastični san odiše snagom, ljubavlju i energijom solista i ansambla baleta!
NERMINA DAMIAN, koreografkinja
Rođena je u Sarajevu, gdje se i obrazovala u oblasti baleta.
Sa šesnaest godina angažovana je u ansamblu Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo, gdje ubrzo postaje epizodni solista, a zatim i solista Baleta.
Do 1992. radila je sa domaćim i stranim koreografima među kojima su: Pervan, Noebauer, Vintila, Darel, Horvat, Kataoka, Dixon, Boldin, Rijabov, Gavrilov, igrajući klasični i moderni repertoar: Giselle, Don Quijote, Labudovo jezero, Romeo i Julija, Coppelia, Posvećenje proljeća, Bolero, Carmina Burana, Ohridska legenda…
Od 1992. angažovana je kao solista Baleta u Operi Brašov (Rumunija) gdje je igrala solistički repertoar u baletima: Fantastična simfonija, Italijanski kapričo, Španski kapričo, Balada, Vatrene kočije (Charios of fire), Španska rapsodija, Drum-1492 (Conquest of Paradise), Bolero, Vila lutaka, Slike sa izložbe, Carmen, Iubire eterna, Giselle, Priče iz Beča, Dama s kamelijama…
Od 1994. je šef Baleta i pedagog Opere Brašov, a od 1995. pa sve do danas potpisuje koreografije i scenski pokret za mnoge opere, operete i dječije predstave (Figarova ženidba, Carmen, Tajni brak, Falstaff, Don Pasquale, Lovci na perle, Hoffmanove priče, Don Giovani, Lucia di Lammermoor, Cavalleria rusticana… Prodavač ptica, Vesela udovica, Silvia… Pipi Duga čarapa, Ivica i Marica, Guliverova putovanja…).
Nakon 157 godina zaborava dešifrovala je i obnovila (2007), prema starim zapisima iz arhiva muzeja Casa Muresenilor, gradske salonske plesove Romana kompozitora Iacoba Muresanua.
Sa Operom Brašov gostovala u Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Holandiji, Francuskoj, Engleskoj.
Značajan uspjeh je koreografija baleta Tango (Piazzola) u kojem su došli do izražaja njena kreativnost i veliko solističko iskustvo kao i u koreografijama za Palčicu, Male stvari i Ples sa Mozartom…
Trajanje predstave: 94 min
balet u 2 čina |
Simfonija Haffner No.35, Koncert za klavir i orkestar No. 21, dio Koncerta No. 20 |
PREMIJERNA PODJELA
Autorski tim
Kompozitor: | Wolfgang Amadeus Mozart |
Koreografija i režija: | Nermina Damian |
Scenografija: | Josip Lovrenović |
Kostimografija: | Amna Kunovac-Zekić |
Asistentica koreografkinje: | Mia Jahić |
Dizajn svjetla: | Moamer Šaković |
Dizajn plakata: | Andrei Damian |
Inspicijent: | Boris Jeličanin |
Lica / Cast
I čin
Historijski plesovi: | Jovana Milosavljević Lovrenović – Mihail Mateescu Paula Grubešić-Mateescu – Evgeny Gaponko Marijana Marić – Boris Vidaković Sabina Sokolović – Hariz Šabanović Nadža Pušilo – Goran Staniškovski Ana Kuzmanović – Admir Kalkan Zulejha Kečo – Jesenko Matković Selma Efendić – Til Čmančanin |
SIMFONIJA HAFFNER No. 35 | |
Parovi: | Tamara Ljubičić – Admir Kalkan Jovana Milosavljević Lovrenović – Evgeny Gaponko Ana Kuzmanović – Boris Vidaković Zulejha Kečo – Til Čmančanin |
Dama | Nataša Gaponko |
Tri dame: | Albina Huskić, Aleksandra Smiljanić, Amina Sulejmanagić |
Dame: | Selma Štrbo Arnautović, Nadža Pušilo, Lejla Bajramović, Selma Efendić |
Dejan | Admir Kalkan |
II čin
Solisti: | Tamara Ljubičić, Admir Kalkan, Nataša Gaponko |
Ansambl: | Selma Štrbo Arnautović, Aleksandra Smiljanić, Albina Huskić, Amina Sulejmanagić, Zulejha Kečo, Lejla Bajramović, Selma Efendić, Naida Hamzić |