Od svog nastanka do danas, Balet Narodnog pozorišta Sarajevo pažljivo je njegovao raznolik i umjetnički vrijedan repertoar. Na našoj sceni publika je mogla vidjeti najznačajnija djela klasičnog repertoara, ali istodobno i djela domaćih i gostujućih koreografa novije generacije, koji su donosili nova promišljanja i estetike u baletnoj umjetnosti.
Spajajući predstavu Paquita, tačnije Grand pas ovog komada, sa Bolerom, vodila sam se idejom da u jednoj večeri objedinimo dvije potpuno stilski različite jednočinke i time publici ponudimo kako uživanje u klasici, tako i u modernom baletnom izrazu.
Ovaj spoj predstava na neki način je i “putovanje” kroz historiju baleta od klasike ka modernom izrazu i izvrstan je pokazatelj razvoja ove scenske umjetnosti. Boldinov Bolero i danas, 38 godina nakon premijere, odlično komunicira sa publikom, te ga slobodno možemo smatrati začetnikom modernog plesnog izraza kod nas.
Belma Čečo Bakrač
v.d. umjetničkog direktora Baleta NPS
PAQUITA
Grand pas
Balet Paquita jedan je od najslavnijih primjera klasicizma u baletu i ujedno jedan od najtežih baleta za izvođenje. Izvorno, ovaj balet je djelo francuskog kompozitora Edouarda Deldevezea (1817-1897). Prvi put je izveden 1846. godine u Salle le Peletier u Parizu u koreografiji francuskog plesača i koreografa Josepha Maziliera, poznatog i po koreografiji baleta Le Corsaire.
Čuveni koreograf Marius Petipa i francuski plesač Malevergne postavili su 1847. godine balet Paquita u Mariinskom teatru u Sankt Peterburgu, a trideset i pet godina kasnije Petipa je tražio od kompozitora Minkusa da mu napiše muziku za nove baletne brojeve kojima je nadogradio balet Paquita – Pas de trois i Grand pas de deux, dijelove koji se danas jedino i izvode kao dio divertissementa.
Radnja se odvija u španskoj pokrajini Zaragozi u vrijeme Napoleonove okupacije i govori o ljubavi mlade Ciganke Paquite i francuskog aristokrata Luciena d’Hervillyja. Lucien postaje meta španskog guvernera. Paquita prisluškuje razgovor o atentatu i spašava voljenog. Otkriva mu svoje pravo, plemićko porijeklo i da su je Cigani oteli kad je bila dijete...
LJUBOV KUNAKOVA, koreografkinja
Djelovala je kao baletni pedagog na Akademiji ruskog baleta Vaganova i u Mariinskom teatru u Sankt Peterburgu, gdje je bila prvakinja Baleta, pedagog i učitelj. Kao balerina je gostovala na mnogim svjetskim pozornicama. Višestruko je nagrađivana.
BOLERO
Bolero je originalni naziv orkestralnog djela francuskog kompozitora Mauricea Ravela (1875 – 1937), napisan za rusku glumicu i plesačicu Idu Rubinštejn. Premijerno je izveden 1928. u Pariškoj operi u koreografiji Bronislave Nižinske.
DRAGUTIN BOLDIN
(1930 – 1994) je bio zagrebački igrač i koreograf koji je niz godina djelovao u Sarajevu. Predstava Bolero u Boldinovoj koreografiji premijerno je izvedena u Narodnom pozorištu Sarajevo 1977. godine. Specifičnost izvedbe Bolera je izuzetna koreografska postavka velike energetske angažiranosti, što je i jedan od razloga da se već četiri desetljeća ovo djelo, u različitim obnovama, izvodi na našoj sceni. Boldin je bio istrajan u traženju novih oblika izražavanja u savremenom baletu. Sarajevsko Narodno pozorište pamtit će ga ne samo po Boleru, već i po nenadmašnoj predstavi Carmina Burana za koju je sarajevski baletni ansambl nagrađen Šestoaprilskom nagradom grada Sarajeva 1991. godine.
U ratnim godinama 1993. i 1994. predstava Bolero je izvođena pod nazivom Sarajevski ratni Bolero. Bila je simbol kulturnog otpora grada Sarajeva.
Trajanje predstave: 47 min
PREMIJERNA PODJELA
Autorski tim
PAQUITA
Grand pas |
Kompozitor: | Ludwig Minkus |
Koreografija: | Ljubov Kunakova / prema Mariusu Petipi / |
Obnova: | Mihail Mateescu |
Dirigent: | Dario Vučić |
Scenografija: | Slobodan-Bobo Perišić |
Kostimografija: | Amna Kunovac-Zekić |
Inspicijent: | Boris Jeličanin |
Sarajevska filharmonija
BOLERO
Kompozitor: | Maurice Ravel |
Koreografija, scenografija i kostimografija: | Dragutin Boldin |
Obnova: | Tefeda Abazović |
Inspicijent: | Boris Jeličanin |
Solisti i ansambl Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo
Lica / Cast
PAQUITA
Paquita | Tamara Ljubičić |
Adagio | Tamara Ljubičić / Ekaterina Vereshchagina Mihai-Tudor Mezei / Mihail Mateescu |
I Varijacija | Mia Jahić / Albina Huskić |
II Varijacija | Nataša Gaponjko / Ana Kuzmanović |
III Varijacija | Jovana Milosavljević / Chiara Licata |
IV Varijacija | Ekaterina Vereščagina / Tamara Ljubičić |
V Varijacija - solo | Tamara Ljubičić / Ekaterina Vereshchagina |
Dvojke: | Mia Jahić / Albina Huskić Ekaterina Vereščagina / Tamara Ljubičić Jovana Milosavljević / Chiara Licata Nataša Gaponjko / Ana Kuzmanović |
Ansambl Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo: | Nadža Pušilo, Chiara Licata, Sabina Sokolović, Aleksandra Smiljanić Ana Kuzmanović, Amina Sulejmanagić, Albina Huskić, Zulejha Kečo |
BOLERO
Igraju: | Nataša Gaponjko, Tamara Ljubičić, Selma Štrbo Arnautović, Ekaterina Vereshchagina, Mia Jahić, Paula Grubešič-Mateescu, Sabina Sokolović, Marijana Marić Mihail Mateescu, Ioan-Vasile Soit, Mihai-Tudor Mezei, Evgenij Gaponjko, Boris Vidaković, Admir Kalkan, Francesco Bruni, Til Čmančanin |