Riječ koreografkinje
Panta rhei je baletski triptih zasnovan na neoklasičnom stilu i savremenom plesnom pokretu. Predstava govori o traganju današnjeg čovjeka za iskonskim vrednotama života i pokušaju pronalaska vlastite sreće. Pogubljen u mnoštvu sumnjivih informacija i pogrešnih putokaza on luta bespućima vlastite zablude. Čudnovate raskrsnice, magični putevi, paradoksalni izazovi „Novog doba“, ostavljaju čovjeka samog u borbi da pronađe „svjetlo“ i smisao svog postojanja. Inspirativna muzika kompozitora Ludovika Einaudija, Tonija Toplana i Svjetlane Bukvich, u koreografsko-režijskom konceptu donosi putovanje kroz vrijeme i to od nostalgične prošlosti preko neizvjesne sadašnjosti do tmurne budućnosti. I upravo taj vremeplov je ta nepovratna kategorija koja teče, prolazi pored nas, a da je često nismo ni svjesni sve do trenutka dok se ne pogledamo u ogledalo i vidimo naše sjenke iz prošlosti. U vječnom čekanju boljeg života i, u konačnici, odlaska u „obećanu“ zemlju, današnji čovjek postaje apatrid koji nikom nije potreban. Svjestan svoje nebitnosti u vrtlogu globalnih procesa, on, putnik sa jednim koferom, shvata važnost onoga što nosi u svom srcu i u svojoj duši. Na tom fonu i vizuelno oblikovanje predstave je minimalističko, u kojem scena postaje simbol stanja duha i svijesti današnjeg čovjeka. Da se život i umjetnost međusobno prepliću i da su oboje nepredvidivi, dokaz je i ova predstava. Dok sam pisala libreto za balet Panta rhei u kojem se vojnik sa ratišta vraća kući, u kojem migranti traže svoje mjesto pod suncem, nisam mogla ni slutiti da će se u našoj neposrednoj blizini ubrzo dešavati novi, užasan rat. Sav taj pritisak i strah od rata je nestajao kada sam dolazila na probe i ulazila u baletsku salu. Izuzetna energija, želja, posvećenost i profesionalnost naših baletskih igrača ulijevali su mi nadu i davali snagu i vjeru da u ovim teškim vremenima možemo napraviti važnu predstavu za našu vjernu publiku. Zbog toga sam veoma sretna i zahvalna našem baletskom ansamblu. Tragajući za odgovorima na pitanja: da li je današnji čovjek zaista sam, otuđen, da li postoji još jedna šansa za čovječanstvo ili su do sada propuštene sve prilike, dolazimo do jednog zida, do onog monolita iz Kubrickove Odiseje u svemiru, koji možda krije odgovor na pitanje ko smo zaista mi. Svijet naočigled svih nas postaje robotiziran, vrijeme je stoga da se osvrnemo na ono što nas čini ljudima, da zadržimo i sačuvamo našu najveću vrlinu – humanost. Sve oko nas je u vječitom kretanju, u promjeni, sve teče!
Belma Čečo Bakrač, koreografkinja
Trajanje predstave: 60 min
PREMIJERNA PODJELA
Autorski tim
Koreografija i režija: | Belma Čečo Bakrač |
Muzika: | Ludovico Einaudi, Toni Toplan, Svjetlana Bukvich |
scenografija: | Marijela Hašimbegović |
Kostimografija: | Amna Kunovac-Zekić |
Dizajn svjetla: | Moamer Šaković |
Dizajn plakata: | Sandro Drinovac |
Foto: | Velija Hasanbegović |
Inspicijent: | Boris Jeličanin |
Lica / Cast
SJENKE
Stela | Tamara Ljubičič |
Vojnik | Bulat Gareev |
Dalia | Selma Efendić |
Igraju: | Ana Kuzmanović, Mihail Mateescu, Zulejha Kečo, Elio Arnoldo Villa Garcia, Albina Huskić, Til Čmančanin, Lejla Bajramović, Flavio Alberto Valentino |
Alternacije: | Luisa Escamilla, Rodriguez, Ivan Salonski, Amina Sulejmanagić, Goran Staniškovski, Jovana Milosavljević Lovrenović, Evgeny Gaponko |
BUĐENJE
Igraju: | Tamara Ljubičić, Goran Staniškovski, Ana Kuzmanović, Elio Arnoldo Villa Garcia, Zulejha Kečo, Til Čmančanin, Albina Huskić, Selma Efendić, Lejla Bajramović |
Alternacije: | Amina Sulejmanagić, Mihail Mateescu, Luisa Escamilla Rodriguez, Ivan Salonski, Jovana Milosavljević, Flavio Alberto Valentino, Evgeny Gaponko |
TAJNA
Stela | Tamara Ljubičić |
Čovjek sa maskom | Mihail Mateescu |
Igraju: | Selma Efendić, Bulat Gareev, Ana Kuzmanović, Elio Arnoldo Villa Garcia, Zulejha Kečo, Flavio Alberto Valentino, Albina Huskić, Goran Staniškovski, Lejla Bajramović. Til Čmančanin, Ivan Salonski |
Alternacije: | Luisa Escamilla Rodriguez, Evgeny Gaponko, Amina Sulejmanagić, Jovana Milosavljević Lovrenović |