Omer i Merima
Đelo Jusić – Gradimir Gojer

Omer i Merima Balet

Koreografija i režija: Belma Čečo Bakrač
O predstavi

PRAIZVEDBA BALETA „OMER I MERIMA“

Velika i nezaboravna ljubav dvoje mladih opisana u baladi „Omer i Merima“ bila je najveća inspiracija za kreiranje ove baletne predstave. Po prvi put na našoj baletnoj sceni donosimo jednu od najpoznatijih i najljepših bosanskohercegovačkih lirskih pjesama koja zasigurno spada u sam vrh najznačajnijih djela naše narodne poezije. Priča je to o čežnji, nadi i očekivanju nikada ispunjenog sna. Balada „Omer i Merima“ kao dragulj naše kulturne baštine sinonim je jednog vremena, ali i metafora jedne univerzalne i svevremene ljubavi.

U režijskoj i koreografskoj koncepciji izazov je bio oživjeti bosansku čaršiju s kraja 18. stoljeća i udahnuti scenski život senzualnim likovima ove predstave. Običaji, tradicija, nepisana pravila koja u društvu određuju i uređuju sistem vrijednosti u suprotnosti su sa emocijama i htijenjima glavnih likova u predstavi „Omer i Merima“. „Gdje je kompromis i da li ga uopšte ima?“, pitanje je koje postavlja predstava. Intriga, nagovještaj i slutnja osnovne su odrednice dramaturgije priče koja kroz bujice košmara i neostvarenih želja nosi likove. U tom kontekstu inspirativne su za baletno uprizorenje emocije Omera i Merime, jer se kroz ples i pokret možda ponajbolje mogu donijeti njihovi najtananiji osjećaji.

U želji da magiju gotovo nestvarne ljubavi postavim u formi baleta opredijelila sam se za klasični stil sa elementima modernog. Upravo u tom spoju klasičnog i modernog nastaju sukobi i harmonije pokreta i plesa junaka ove predstave. Eros i tanatos ovog podneblja su nešto što je bilo moj pokretač u osmišljavanju i postavci koreografskih rješenja. Omer i Merima ekspresijom pokreta arhetipski oslikavaju ljudsku ljepotu, sudbonosne odluke i ljudsku bol.

Sigurno je da nam prošlost kroz ovu baladu šalje znakove, simbole i poruke koje mi treba da prepoznajemo. Živimo u vremenu informatičkih tehnologija, virtualnih emocija i stvarnosti, i u tom kontekstu smatram da su iskrene i realne emocije, koje naša predstava donosi na scenu, nešto što je potrebno savremenom teatarskom gledaocu. Vjerujem da će baletna predstava „Omer i Merima „ naći put do srca publike i dugo kroz balet pričati ovu lijepu narodnu baladu.

Belma Čečo Bakrač, koreograf predstave

 

balet u dva čina

PREMIJERNA PODJELA

Autorski tim

Kompozitor: Đelo Jusić
Libreto: Gradumir Gojer
Koreografija i režija: Belma Čečo Bakrač
Dirigent: Đelo Jusić

Scenografija: Emir Geljo
Kostimografija: Amna Kunovac-Zekić
Asistent dirigenta: Aida Jažić
Asistent scenografa: Mirza Hasanbegović
Dizajn svjetla: Moamer Šaković
Inspicijent: Boris Jeličanin

 

Lica / Cast

Omer Milan Rus
Merima  Tamara Ljubičić
Ismeta, Omerova majka Ekaterina Vereshchagina
Fatima, Omerova supruga Jovana Milosavljević Lovrenović
Idriz, Omerov stariji prijatelj Mihail Mateescu
Esma, Merimina prijateljica Nataša Gaponko
Merimina majka Paula Grubešić-Mateescu
Stari svat Hariz Šabanović
Fatimini roditelji, otac i majka Jasenko Matković, Dajana Zilić
Debeli kazandžija Adnan Đindo
Ismetina služavka Sabina Sokolović
Pripovjedač-violinista Arman Patak
 
Ansambl žene: Mia Jahić, Selma Štrbo Arnautović, Nadža Pušilo,
Aleksandra Smiljanić, Ana Kuzmanović, Albina Huskić,
Zulejha Kečo, Amina Sulejmanagić
Ansambl muškarci: Boris Vidaković, Evgeny Gaponko, Hariz Šabanović,
Goran Staniškovski, Admir Kalkan, Til Čmančanin,
Branko Sarić, Ervis Koceku
Hor Opere NPS
Učestvuju i učenici III i IV razreda Osnovne muzičke škole „Mladen Pozajić“ u klasi nastavnika Stevana Jankoskog

Orkestar Sarajevske filharmonije

Galerija

gallery gallery gallery gallery gallery gallery gallery
Rezervacije karata
Rezervacije karata
Rezervacije karata
Rezervacije karata
Rezervacije karata
Rezervacije karata
Rezervacije karata
Rezervacije karata
Rezervacije karata
NPS

Newsletter