DARIO VUČIĆ, dirigent
Rođen je u Sarajevu 1980. godine. Diplomirao i magistrirao na Muzičkoj akademiji u Sarajevu – Odsjek za kompoziciju i dirigovanje, smjer dirigovanje u klasi profesora Julija Marića. Pohađao je seminar u Baden bei Wien (Austrija) kod prof. Antonija Witta. Na Muzičkoj akademiji u Sarajevu je od 2007. u zvanju višeg asistenta – Odsjek za dirigovanje. Do sada je dirigovao Sarajevskom filharmonijom, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Sinfoniettom Baden (Baden bei Wien – Austrija) Kamernim simfonijskim orkestrom Zenica, Opernim orkestrom Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku, Kamernim orkestrom 2007 – čiji je osnivač.
U periodu od 2011. do 2013. obavljao je funkciju direktora Narodnog pozorišta Sarajevo, a od septembra 2015. do marta 2016. bio je vršilac dužnosti umjetničkog direktora Opere. Orguljaš je sarajevske Katedrale i katedralnog mješovitog hora Josip Stadler, te osnivač i član Napretkovog trija Magis.
ALEKSANDAR NIKOLIĆ, reditelj
Diplomirao pozorišnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, gde je trenutno na doktorskim studijama u oblasti audiovizuel- nih umjetnosti. Studirao je i historiju umjetnosti, kao i industrijski dizajn. Stručno se usavršavao u Breši (Italija), Hanoveru (Njemačka) i Solunu (Grčka). U sezoni 2015/16. angažovan od strane Royal Opera House Covent Garden u Londonu kao pomoćnik reditelja na operi “La Traviata”. Od sezone 2009/10. do danas angažovan u Operi Narodnog pozorišta u
Beogradu kao reditelj na održavanju i obnavljanju tekućeg repertoara. Od 2015. u zvanju je docenta na Institutu za umetničku igru u Beogradu, za predmet Režija u Operi i Baletu… Režirao predstave u Srbiji, Hrvatskoj i Njemačkoj: Kazališni običaji i neuobičajenosti, Melanhilični snovi grofa Save Vladislavića, Večna svetlost muzike, Misteriozni stranac / Studije o divljoj guski, Šekspir: Soneti, U tamnoj noći, Pohvala ljubavi-Tristan i Izolda, Krcko Oraščić…
SADRŽAJ
Prvi čin
1950. godina. Uspavani hotel na Mediteranu. Provincija. Svjetski putnik i zavodnik Don Giovanni je stigao u malo mjesto i odmah izazvao veliko interesovanje svih žitelja, posebno razmažene Donna Anne, kćerke Don Pedra (Commendatorea), glavnog zapovjednika mjesta. Giovannijev batler Leporello se dosađuje na straži, dok su u sobi sami Don Giovanni i Donna Anna, zaručnica Ottavijeva. Nakon nekog vremena Donna Anna istrčava kričeći, ne dozvoljavajući Don Giovanniju da je napusti, ali kako ne može da ga zaustavi pravi scenu da bi mu se osvetila. Na povik dojuri Commendatore Don Pedro, napada Giovannija, koji ga savlada, probode I ode. Anna je u očajanju i žedna osvete. Njen vjerenik Ottavio kune se da će otkriti ubicu i osvetiti njenog mrtvog oca.
Don Giovannijev san: Giovanni se sjeća svih žena iz provincijskog hotela koje Jutro je. U hotel stiže velika provincijska primadonna Elvira, gnjevna i riješena da nađe čovjeka koji je zaveo i čije dijete nosi. Don Giovanni je u prvom momentu ne raspoznaje i vidi je kao još jednu zanimljivu ženu koju mora zavesti. Don Giovanni i Donna Elvira se prepoznaju i dolazi do oštrog sukoba iz kojeg Giovanni bježi podmetnuvši Leporella. Sluga Leporello nastoji da utješi i šarmira Elviru, reskrinkavajući sve Don Giovannijeve ljubavne veze I pustolovine. Vatrena Španjolka Elvira se zaklinje da će se osvetiti. Vjenčanje – mlada sobarica hotela Zerlina i šef obezbjeđenja Masetto upravo lave svoje vjenčanje. Don Giovanni ugleda Zerlinu, svidi mu se i odmah želi da bude njegova, pa udaljava ljubomornog Masetta, koji se zaklinje da će se osvetiti.
Don Giovanni i Zerlina su sami; on je odmah zavodi. Tek što je uspio da sa nekoliko riječi savlada Zerlinin slabašni otpor, ulaze Don Ottavio I Donna Anna koja se nada da će uprkos svemu zavesti Giovannija. Zerlina se skriva iza kreveta. Međutim, tada ulazi i Donna Elvira koja želi da razotkrije svima ko je Don Giovanni. Zavodnik je u velikoj neprilici – tri žene koje je zaveo su u istoj sobi. Don Giovanni uspijeva da neprimijetno izbaci Zerlinu, zatim da izvede Elviru na drugu stranu proglasivši je ludom. Ipak, Donna Anna pronalazi Zerlinin veo u Giovannijevom krevetu i tada se iz osvete odlučuje da sve ispriča Don Ottaviju. U nježnom i ispravnom Ottaviju se bude mržnja, ljubomora i druga žestoka osjećanja, on pokazuje svoju drugu, nasilnu stranu.
Don Giovanni je u centru pažnje zabavljajući goste na Zerlininoj i Masettovoj svadbi. Zerlina i ljubomorni Masetto se sukobljavaju, ali vješta i koketna sobarica uspijeva da zbuni i ubijedi zaljubljenog supruga, koji joj sve oprašta. Don Giovanni vodi oboje u banket-salu, a Leporello poziva tri maskirane prostitutke (Elviru, Ottavija i Annu), da prisustvuju zabavi i malo podignu atmosferu. Don Giovanni tako aranžira ples i parove da lako odvodi Zerlinu, dok Leporello zaokuplja Masettovu pažnju. Začuje se Zerlinino zapomaganje. Don Giovanni napada Leporella, kojega okrivljava da je htio zavesti Zerlinu. Međutim, Anna, Ottavio, Elvira, Masetto, Zerlina znaju ko je kriv. Vade oružje da bi se osvetili, ali se Giovanni vještim manevrom izvlači.
Drugi čin
Leporello želi da napusti Don Giovannija jer se osjeća iskorištenim i poniženim, ali se na zvuk šuštanja novčanica vraća bez kolebanja. Leporello je neophodan Giovanniju za novu pustolovinu. Zavodnik je bacio oko na Donna Elvirinu družbenicu – da bi se uvukao u kuću potrebno je izmamiti njenu gospodaricunapolje. Don Giovanni i Leporello mijenjaju odijela, i sluga u mraku glumi svoga gospodara. Elvira u zabuni odlazi sa njim. Giovanni prerušen u slugu pjeva serenadu i zavodi družbenicu, ali ga pri tome zateknu Masetto i njegovi prijatelji, koji žele da se osvete zavodniku koji je upropastio vjenčanje mladom paru. Glumeći Leporella, Giovanni ponovo inteligentno i duhovito odstrani Masettovu pratnju, razoruža ga, pretuče i pobjegne. Pristiže Zerlina i tješi ranjenog Masetta. Bez obzira na trenutne i velike slabosti oni se ipak vole I kreću zajedno kući.
Donna Anna i Don Ottavio otkrivaju spomen-ploču poginulom Commendatoreu Don Pedru, kada na njih nalijeću Donna Elvira i Leporello (prerušen u Giovannija), a zatim i Zerlina i Masetto. Raskrinkavaju lažnog Don Giovannija i sve su vise uvjereni da je pravi Don Giovanni stvarni ubica Commendatorea, oca Donna Anne. Dok ostali kreću u potragu za Giovannijem, Don Ottavio i Donna Anna u svojim arijama promišljaju o ciljevima svojih života, o svojoj čudnoj ljubavi i osveti koja ih je spojila. Leporello i Don Giovanni se susreću pred Commendatoreovom spomen-pločom i prepričavaju doživljaje iz noći kada su glumili jedan drugoga, ali ih glas Commendatorea Don Pedra upozorava da će im to biti posljednje ruganje u živo- tu. Leporello na zapovijed svoga gospodara čita nadgrobni natpis: “Osveta čeka ovdje mog ubicu“. Sluga je prestrašen, ali neustrašivi Don Giovanni poziva na večeru onoga ko im se glasom javio, bio to živi prevarant ili mrtvi Don Pedro.
U Don Giovanijevim odajama je gozba. Dolazi Elvira da bi Don Giovannija posljednji put nagovorila na pokajanje i vjenčanje, te da se Giovanni okrene mirnoj građanskoj bračnoj sreći. Don Giovanni je ismije i izbaci. Začuje se misteriozno lupanje na vratima. Ulazi Commendatoreov kameni kip prijetećim koracima i opominje zločinca da se pokaje i promijeni, no kada ga Giovanni odbije ulaze svi mještani malog mjesta, svi koje je Giovanni svojim slobodnim ponašanjem uvrijedio: Donna Ana, Don Ottavio, Dona Elvira, Zerlina, Masetto, družbenica, Masettovi i Zerlinini svatovi. Linčuju Don Giovannija. Nakon linča cijelo malo uspavano mjesto je opet mirno. Mrtav je onaj koji ih je provocirao i bio svjedok njihovih niskosti i slabosti. Oni su se oslobodili svjedoka i provokatora i mogu mirno da nastave svoje male prizemen i malograđanske živote.
opera u 2 čina | |
praizvedba: Prag, 1787. |
PREMIJERNA PODJELA
Autorski tim
Kompozitor: | Wolfgang Amadeus Mozart |
Libreto: | Lorenzo da Ponte |
Dirigent: | Dario Vučić |
Režija: | Aleksandar Nikolić |
Scenografija: | Marijela Hašimbegović |
Kostimografija: | Ata Omerbašić |
Koreografija: | Aleksandar Ilić |
Priprema solista: | Ana Zorana Brajović |
Korepetitorica: | Sonja Radojković, Nenad Tešić |
Inspicijent-asistent režije: | Gordan Simić |
Asistent scenografije: | Vedran Babić |
Tehnička izrada scenografije: | Ahmed Hožbo |
Suflerka | Marina Potočnik |
Prevod i adaptacija libreta: | Irina Dobnik |
Lica / Cast
DON GIOVANNI | Marko Kalajanović |
IL COMMENDATORE | Leonardo Šarić / Ivica Šarić |
DONNA ANNA | Aida Čorbadžić |
DONN OTTAVIO | Amir Saračević / Jasmin Bašić / Ileš Bečei |
DONNA ELVIRA | Adema Pljevljak-Krehić / Katarina Kikić Marić |
LEPORELLO | Denis Isaković / Leonardo Šarić |
MASETTO | Ivan Šarić / Nedim Bašić |
ZERLINA | Melisa Hajrulahović-Tomić |
HOR OPERE NARODNOG POZORIŠTA SARAJEVO |
ORKESTAR SARAJEVSKE FILHARMONIJE