Sadržaj
PROLOG
Margueritina soba: Armand u ruci drži cvijet kamelije. Tužan je. Njegova draga više nije među živima. Iz ogledala se pojavljuje priviđenje njegove drage. Armand ne može da povjeruje u čudo, no nažalost to je samo iluzija. Sjena nestaje. Armandu ostaje samo tužna uspomena.
I ČIN
1. Slika
Bal. Dame i gospda, među kojima su i animir dame sa svojim klijentima, plešu, razgovaraju. Parovi se udaljavaju i vraćaju. Armand je naivni mladić. Marguerite zaokuplja njegovu pažnju i odmah, na prvi pogled, on se zaljubljuje u nju. Pokušava doći do djevojke. Marguerite prihvata njegovo udvaranje.
Armand je uzbuđen.
Shvata da je Marguerite bolesna. Pomaže joj. Priznaje sam sebi da je voli. Udaljavaju se sa bala zajedno.
2. Slika
Armand i Marguerite su u Parizu. Na ulici je gužva.
Zaljubljenom paru prilaze cvjećarice. Jedna za drugom nude razno cvijeće: ruže, ljiljane, jorgovan. Armand kupuje kamelije. Marguerite je sretna. Nosi buket kamelija i zna da je Armand voli. Uzvraća mu svojim emocijama. Cvjetove kamelije stavlja sebi u kosu, na haljinu, Armandu u rever. Sretni su… Kamelije su simbol njihove ljubavi.
3. Slika
Margueritina soba.
Nakon što su zajedno proveli noć, Marguerite ispraća Armanda. Sama i sretna sanjari o svojoj ljubavi. Služavka najavljuje posjetioca. U goste dolazi jedan od bivših klijenata, njen mecena. Nudi joj novac za ljubav. Ona ga odbija. Marguerite niti želi, niti hoće više prodavati svoju ljubav. Neočekivano se vraća Armand! Tjera suparnika. Marguerite priznaje da voli samo njega. Armand je moli, traži da se odrekne svoga bivšeg života i da otputuju iz Pariza. Na selu u prirodi će ozdraviti i bit će sretna. Mladi, zaljubljeni, puni nade silno žele početi novi život.
II ČIN
4. Slika
Armand i Marguerite su na selu. Služavka najavljuje ljude koji dolaze po svoj dug. Armand žurno odlazi da ih dočeka.
5. Slika
Pojavljuje se Armandov otac. Nagovara Marguerite da ostavi Armanda. Nudi joj narukvicu sa brilijantima da bi ostavila njegovog sina. Sa užasom Marguerite odbija narukvicu bacivši je na pod. Pozlilo joj je. Otac je shvatio – ona zaista voli njegovog sina i veoma je bolesna. Marguerite razočarana obećava Armandovom ocu da će napustiti Armanda. Piše oproštajno pismo, stavlja cvijet kamelije u pismo i bez obzira na bolest vraća se u Pariz svome prijašnjem životu. Dobivši pismo od Marguerite, Armand je očajan zbog njenog odlaska.
6. Slika
Ponovo bal. U Parizu je kao i obično. Marguerite je opet okružena svojim obožavaocima i klijentima. Ljubav je ostavila trag na njoj – nekako je drugačija, tužna je i ništa je ne zanima. Dolazi Armand. Želi da zaboravi Marguerite i ne očekuje da će se sresti sa njom. Opazivši je prilazi i okrivljuje je da je bila s njim samo zbog novca. Da bi je još više ponizio daje joj novac. Marguerite ponižena i očajna odlazi sa bala.
7. Slika
Margueritina soba.
Ophrvana bolom, ponižena, vratila se sa bala.Teško je bolesna. Tuguje u samoći predosjećajući smrt.
Služavka joj priprema postelju. Marguerite je sve lošije. U bunilu vidi Armanda – kao da se vraća u sretne dane njihove ljubavi. Nažalost priviđenje nestaje. Marguerite je iscrpljena, nesretna i sama. Uzima buket kamelija koje bude uspomene. Snaga je napušta i umire.
RIJEČ KOREOGRAFA
Radostan sam što mi je ponovo pripala čast raditi u Sarajevu u vašem osobitom pozorištu. Ovoga puta sam radio na klasičnoj verziji baleta "Dama s kamelijama", ljubavnoj priči koja se završava tužno.Balet "Dama s kamelijama" prvi puta sam postavio u St. Peterburgu u Teatru Musorgskog, a zatim su ga plesali baletne trupe "Ruski balet" i Balet Državnog Moravskog Teatra u Češkoj. No, za sarajevski Balet sam pripremio potpuno drugačiju verziju ove predstave. U pitanju je drugi libreto i drugačija muzička koncepcija i dramaturgija.
Baletna premijera- je uvijek svečanost: za samog autora i za izvođače. Nadam se da će "Dama s kamelijama" biti svečanost i za sarajevsku publiku.
RIJEČ LIBRETISTICE
Nije prvi puta da tužna priča u "Dami s kamelijama" inspiriše koreografe. Zajedno sa koreografom sam htjela predstavu istovremeno učiniti klasičnom, tradicionalnom, ali i originalnom našom, drugačijom od ostalih.Pisati libreto za balet- je zaista neobičan posao. Iz teksta koji pišem u glavi i pred očima se rađa ples, pokret, riječi i slova se pretaču u umjetnost baleta.
Odavno surađujem sa koreografom Vasilijem Medvedovim i veoma mi se dopadaju sve njegove postavke. Dinamične su, pune kolorita i sa mnogo emocija. Interesantno i lako ih je gledati. Njegove balete baletni kritičari visoko ocjenjuju a tako sa uspjehom prihvata ih i publika.
Mislim, da će novi balet "Dama s kamelijama" biti još jedan umjetnički uspjeh V. Medvedeva a takođe i događaj u kulturnom životu Sarajeva.
Trajanje predstave: 120 min
balet u dva čina i sedam slika |
prema romanu Alexandrea Dumasa sina |
AKTUELNA PODJELA
Autorski tim
Kompozitor: | Giuseppe Verdi |
Koreograf: | Vasilij Medvedev |
Dirigent: | Mikhail Granovski |
Asistent koreografa: | Stanislav Fečo |
Libretistica: | Yana Temiz |
Scenograf: | Andrej Vojtenko |
Kostimografkinja: | Amna Kunovac-Zekić |
Baletna majstorica: | Edina Papo |
Koncertmajstor: | Dževad Šabanagić |
Dizajn plakata: | Branko Dursum |
Inspicijent: | Boris Jeličanin |
Lica / Cast
Armand | Oleg Karatsev |
Marguerite | Tamara Ljubičić |
Otac | Mihail Mateescu |
Klijent | Adnan Đindo |
Služavka | Dajana Zilić |
Dame na balu: | Darika Dunganova, Ana Kuzmanović, Nataša Gaponko, Jovana Milosavljević Lovrenović |
Kavaljeri na balu: | Evgeny Gaponko, Boris Vidaković |
Cvjećarice: | Sabina Sokolović, Selma Štrbo Arnautović, Marijana Marić, Lejla Bajramović |
Gosti salona i balova: | Luisa Escamilla Rodriguez, Amina Sulejmanagić, Nadža Pušilo, Aleksandra Smiljanić, Zulejha Kečo, Selma Efendić, Denis Zhuchenko, Ivan Salonski, Elio Arnoldo Villa Garcia, Til Čmančanin, Flavio Alberto Valentino, Goran Staniškovski, Nadža Pušilo, Dora Kos, Evgeny Gaponk, Denis Zhuscenko. |
Orkestar Sarajevske filharmonije |
PREMIJERNA PODJELA
Autorski tim
Kompozitor: | Giuseppe Verdi |
Koreograf: | Vasilij Medvedev |
Dirigent: | Mikhail Granovski |
Asistent koreografa: | Stanislav Fečo |
Libretistica: | Yana Temiz |
Scenograf: | Andrej Vojtenko |
Kostimografkinja: | Amna Kunovac-Zekić |
Baletna majstorica: | Edina Papo |
Koncertmajstor: | Dževad Šabanagić |
Dizajn plakata: | Branko Dursum |
Inspicijent: | Boris Jeličanin |
Lica / Cast
Armand | Ilia Baradulin / Boris Vidaković / Mihai Cristian Preda |
Marguerite | Tamara Ljubičić / Emi Uehara / Nataša Gaponko |
Otac | Mihail Mateescu |
Klijent | Adnan Đindo |
Služavka | Dajana Zilić / Daniela Knežević |
Dame na balu: | Belma Čečo-Bakrač, Mia Jahić, Ekaterina Vereshchagina, Jovana Milosavljević Lovrenović |
Kavaljeri na balu: | Evgeny Gaponko, Goran Staniškovski |
Cvjećarice: | Sabina Sokolović, Ajla Kadrić, Albina Huskić, Zulejha Kečo |
Gosti salona i balova: | Paula Grubešić-Mateescu, Selma Štrbo, Marijana Marić, Nadža Pušilo, Aleksandra Smiljanić, Amina Sulejmanagić, Hariz Šabanović, Jesenko Matković, Boris Vidaković, Mihai Cristian Preda, Ioan-Vasile Soit, Admir Kalkan |
Orkestar Sarajevske filharmonije |
Učenici Srednje muzičke škole Sarajevo - Odsjek baleta |