Bolero našeg sjećanja i budućnosti Sarajeva
Poštovana publiko,
modernom olimpijskom pokretu pod vodstvom Pierrea de Coubertina cilj je bio stvoriti holistički pogled na sport i umjetnost kao komplementarne elemente modernog svijeta. Tokom godina, olimpijske igre u promoviranju ideala vještine, snage i brzine usmjerava se sve više na izričaje u umjetnosti. Ceremonije otvaranja i zatvaranja igara nedvojbeno su postale olimpijski kulturalni materijal par excellence. Tako je i bilo impresivno otvaranje i zatvaranje XIV zimskih olimpijskih igara održanih od 8. do 19. februara 1984. u Sarajevu u tadašnjoj Jugoslaviji (danas Bosni i Hercegovini). Sarajlije te davne 1984. godine se sjećaju tog blistavog trenutka našeg grada i bez dileme navode kako se na zatvaranju dogodio vrhunski sportski i umjetnički doživljaj intimni Bolero otplesan na ledu sportski perfektno, estetski zadivljujuće. Bio je to šampionski poklon Sarajevu plesačkog para Jayne Torvill s Christopherom Deanom. Četiri decenije poslije Narodno pozorište Sarajevo i Sarajevska filharmonija našem gradu bude sjećanja baletnom izvedbom Bolera u koreografskoj postavci gosta iz Japana Takuyae Sumitomoa, uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom diriguje maestra Vesna Šouc. To je Bolero naše mladosti i sjećanja, ali i najava budućnosti u kojoj želimo opet slaviti sport i umjetnost koji su povezani na dublji način nego što se često prepoznaje. Kroz pokrete tijela, tehničku virtuoznost i emotivnu dubinu baleta, sport postaje izvor inspiracije i estetskog zadovoljstva.
Umjesto da ih posmatramo kao odvojene entitete, hajde da cijenimo sportske izvođače kao umjetnike na terenu, stvaraoce čija je paleta boja sastavljena od snage, elegancije i strasti. Naša izvedba Bolera je u slavu duha i ljepote koji nikada nije napustilo olimpijsko Sarajevo.
Dino Mustafić, direktor Narodnog pozorišta Sarajevo
TAKUYA SUMITOMO, koreograf
Takuya Sumitomo rođen je 30. avgusta 1989. godine u Japanu. Baletom se počeo baviti sa samo 4 godine starosti u baletskom studiju svoje bake Taguchi Satsuki. Bio je član baletne škole Homura Tomoi u Japanu u periodu od 2004 do 2006., kada je započeo studij na na Kraljevskoj baletskoj školi Antwerpen, gdje je diplomirao 2008. godine. Nakon diplomiranja, pridružio se baletskom pozorištu Vanemunie u Estoniji kao solista. Godine 2011. se pridružio Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu kao prvi solista. Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu pridružio se 2015. kao drugi solista. Glavni umjetnik postaje 2018. godine. Dobitnik je nagrade Oskar Harmoš za nekoliko uloga u sezonama 2015/16. i 2016/17. Godine 2023. dobio je Nagradu hrvatskog teatra, za najbolje umjetničko ostvarenje u baletu - muška uloga.
BOLERO
AUTORSKI TIM
Kompozitor: | Maurce Ravel |
Korografija i režija: | Takuya Sumitomo |
Dirigentica: | Vesna Šouc Tričković |
Asistentica koreografa: | Rieka Sumitomo |
Scenografija: | Josip Lovrenović |
Kostimografija: | Amra Zulfikarpašić |
Baletmajstor: | Mia Jahić |
Dizajn svjetla: | Moamer Šaković |
Fotografija: | Velija Hasanbegović |
Dizajn plakata: | Bernard Pavlinović |
Inspicijent: | Boris Jeličanin |
LICA/CAST
ŽENE: | Tamara Ljubičić, Ekaterina Vereshchagina, Nataša Gaponko, Amina Sulejmanagić, Albina Huskić, Zulejha Kečo Kapidžić, Selma Efendić, Toko Tatekawa, Darika Dunganova, Dora Kos, Lejla Bajramović, Luisa Escamilla Rodriguez / Jovana Milosavljević Lovrenović, Nadža Pušilo |
MUŠKARCI: | Ivan Salonski, Boris Vidaković, Bulat Gareev, Til Čmančanin, Admir Kalkan, Masafumi Okuzono, Denis Zhuchenko, Elio Arnoldo Villa Garcia / Mihail Mateescu, Goran Staniškovski |
CARMEN
AUTORSKI TIM
Autor: | Georges Bizet |
Koreografija: | Valentina Turcu |