Povratak na listing
Solistica Opere - Sopran

Adema
Pljevljak-Krehić Opera

Adema Pljevljak-Krehić

Solistica opere postala je 2004. godine, nakon uspješnog debija u glavnoj ulozi (Grofica, Mozart – Figarova ženidba).

Adema Pljevljak-Krehić, sopran. Solistica sarajevske Opere i vanredna profesorica na Odsjeku za solo pjevanje Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, rođena je 1975. godine u Sarajevu, Bosna i Hercegovina, gdje je diplomirala na Muzičkoj akademiji, u klasi prof. Paše Gackić 1997. godine. Paralelno je studirala i 1998. diplomirala i na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu. 1998. odlazi na trogodišnji postdiplomski studij na Universität für Musik und Darstellende kunst Graz u Austriji, gdje magistrira 2000. Potom odlazi godinu dana na usavršavanje u Italiju (Genova i Milano) kod Helge Mueller-Molinari i Daniele Aimale.

Dobitnica je nagrade Univerziteta u Sarajevu za višegodišnji doprinos umjetnosti.

Dobitnica je druge nagrade na Internacionalnom takmičenju sakralne muzike u Rimu 2002.

Svoj umjetnički put počela je još kao student, učestvujući već tada na koncertima  Sarajevske opere, Muzičke akademije, raznih festivala, te u glavnoj ulozi kao Mozartova Bastienne, u prvoj poslijeratnoj operskoj predstavi u NPS (maj 1996.). Solistica opere postala je 2004. godine, nakon uspješnog debija u glavnoj ulozi (Grofica, Mozart – Figarova ženidba). Dosad je ostvarila preko 200 solističkih nastupa, kako opernih uloga i cjelovečernjih koncerata, tako i učešća na koncertima uz orkestar ili klavir kao solista.

Pjevala je na koncertima u BiH, Italiji, Njemačkoj, Austriji, Velikoj Britaniji, USA, Turskoj, Norveškoj, Kataru, Sloveniji, Češkoj Republici, Crnoj Gori, Albaniji, Srbiji, Egiptu, Sjevernoj Makedoniji…

Nastupala je i na festivalima kao što su: Ljubljana festival, gdje je gostovanjem sa Sarajevskom operom nastupila u naslovnoj ulozi Hasanaginice, Baščaršijske noći, Sarajevska zima, Sarajevo International Music Festival, Majske operske večeri u Skoplju...

Do sada je u Narodnom pozorištu Sarajevo ostvarila više od 20, mahom glavnih uloga: Bastienne (Mozart - Bastien und Bastienne) (studentski debi u prvoj poslijeratnoj predstavi u Sarajevskoj operi), Grofica (Mozart – Figarova ženidba), Anna (Verdi -  Nabucco), Djula (Gotovac - Ero s onog svijeta), Mimi (Puccini - La Boheme), Jelena (Zajc - Nakola Šubić Zrinjski), Žena (Srebreničanke – Čavlović), Micaela (Bizet – Carmen), Lauretta (Puccini – Gianni Scchicchi), Amelia (Verdi – Bal pod maskama), Tatjana (Čajkvski – Evgenije Onjegin), Majka (Osmanagić – Alma), Hanna (Lehar – Vesela udovica), Donna Elvira  (Mozart - Don Giovanni), Hanifa (Horozić – Zmaj od Bosne), Sylva (Kalman – Kneginja čardaša), Galjina (Donizetti – Viva la mamma), 2. Dama (Mozart – Čarobna frula), Hasanaginica (Horozić – Hasanaginica), Elisabetta (Verdi – Don Carlo), Marženka (Smetana – Prodana nevjesta).

Ostvarila je niz uloga i kao student U Grazu (Austrija), na sceni Theater im Palais kao Donna Elvira  (Mozart - Don Giovanni), Pamina (Mozart - Čarobna frula), Cherubino (Mozart - Figarova ženidba), Jemina (Schubert/Denissow - Lazarus).

Preko dva desetljeća sarađuje sa Sarajevskom filharmonijom, pogotovo na  važnijim koncertima i gostovanjima, kao što je nastup u Kataru (2019.), u Operi Katara, Doha, te koncert u Beču (Muth Konzertsaal, 2016.), promovišući bh. muzičko stvaralaštvo.

Pjevala je sopransku solo dionicu u Pergolesijevoj Stabat Mater, Bachovom Božićnom oratoriju, Vivaldijevoj Gloria i Beatus Vir, Mozartovom Requiemu, Beethovenovoj IX Simfoniji, Schubertovoj G-Dur Misi i mnogim drugim...  

Za TV BiH snimila je emisiju "Moderato cantabile" u režiji Aleksandra Jevđevića, sa djelima Schuberta i Cimarose.

Također je bila izvođač praizvedbi savremenih bosanskohercegovačkih, italijanskih, francuskih i norveških kompozitora, te cjelovečernjih koncerata.

Održala je masterklas u španjolskom gradu Vigo na Conservatorio superior de musica, gdje je održala i cjelovečernji koncert s repertoarom bh.stvaralaštva, koji redovno njeguje i promoviše na nastupima u inostranstvu (april 2018.).

Takav program je promovisala i na koncertu u Washingtonu u National Gallery of Arts. Na svakom od svoja tri odlaska u SAD (koncerti u New Yorku i Washingtonu), u program koncerta je uz djela svjetske literature, uvrštavala i bh.muziku.

Jedan od njih, izveden 21.10.2017. godine je i koncert bosanskohercegovačke solo pjesme, uz pratnju pijanistice Maje Ačkar Zlatarević, koji je snimljen uživo, te objavljen kao CD u izdanju Muzička akademije u Sarajevu, a objavljen na youtube kanalu Narodnog pozorišta u Sarajevu. CD je značajan kako za sadašnje, tako i za buduće generacije, jer predstavlja svojevrstan presjek bh. stvaralaštva u umjetničkoj muzici i solo pjesmi od njegovih samih početaka iz austrougarskog perioda, pa sve do savremenih bh. kompozitora.

Tečno govori njemački, talijanski i engleski jezik, a služi se francuskim.

Isječci iz kritika:

 „Među domaćim snagama najupečatljivija je bila sopranistica Adema Pljevljak kao Grofica Almaviva – skladne pojavnosti i kristalne bistrine glasa kojim ujednačeno vlada u svim registrima visine i dinamike, svojom pravom mocartijanskom bojom dostojna najvećih svjetskih pozornica“ – Vijenac

„Posebnu vrijednost iskazale su naše sopranistice Adema Pljevljak... može se konstatirati da je to bio debut za pamćenje“ – Ljiljan

„Veliki potencijal, otmjena pjevanja i damskog stava“ – Osobođenje

„Da smo ovu operu postavili samo radi Ademe Pljevljak ... opet bi bilo razloga da ona bude na repertoaru“ – Gradimir Gojer

„Oni koji predstavljaju novo, sa stjegonošom Ademom Pljevljak, djeluju uvijek iznenađujući svojim novim dostignućima uz naslućivanje da će sve to biti tek pretkorak ka daljnjim uzletima“ – Oslobođenje, T. Romanić

U dva navrata, od septembra 2014. do septembra 2015., te od septembra 2018. do septembra 2019. bila je v.d. umjetničke direktorice Opere Narodnog pozorišta Sarajevo. U toku ta dva mandata, realizovala je četiri operne premijere. Pridavala je veliku pažnju održavanju opernog repertoara, te brinula za kadar, gdje je u oba mandata osvježila ansambl opere novim mladim glasovima, tj. studentima solo pjevanja Muzičke akademije u Sarajevu.

Također je u tom periodu kao v.d. umjetničke direktorice Opere učestvovala u okruglom stolu u organizaciji Music Up Close Network – Kulturne regionalne politike i međunarodna saradnja, s predstavnicima raznih evropskih kulturnih institucija u Rimu (juli 2019.).

U centru pažnje joj je i edukacija najmlađe publike, želeći približiti umjetničku muziku, te je bila učesnik projekata za djecu Sarajevske filharmonije, s ciljem buđenja interesa budućih generacija za umjetnost. U čestim medijskim istupima uvijek ističe humanost i rad s mladima, te educiranje novih generacija čemu je jednako posvećena kao i umjetničkom radu.

 

 

 

NPS

Newsletter