Loading
Repertoar | 21.06.2016

Paquita - Bolero

Balet  Balet


dirigent: Dario Vučić
koreografija: Ljubov Kunakova, obnova: Mihail Mateescu(Paquita) Sarajevska filharmonija, Dragutin Boldin, obnova: Tefeda Abazović(Bolero)


Ludwig Minkus
PAQUITA
Grand pas

koreografija: Ljubov Kunakova / prema Mariusu Petipi /
obnova: Mihail Mateescu
dirigent: Dario Vučić
Sarajevska filharmonija
scenograf: Slobodan-Bobo Perišić
kostimografkinja: Amna Kunovac-Zekić
inspicijent: Boris Jeličanin



Maurice Ravel
BOLERO
 
koreografija, scenografija i kostimografija: Dragutin Boldin
obnova: Tefeda Abazović
inspicijent: Boris Jeličanin
solisti i ansambl Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo


LICA/CAST



PAQUITA




ADAGIO

Tamara Ljubičić 
Jovan Veselinović, prvak Baleta NP Beograd

I VARIJACIJA


Mia Jahić 

II VARIJACIJA


Nataša Gaponko 

III VARIJACIJA, 


Jovana Milosavljević


IV VARIJACIJA


Ekaterina Vereschagina 

V VARIJACIJA


Tamara Ljubičić

DVOJKE


Mia Jahić 
Ekaterina Vereschagina
Jovana Milosavljević 
Nataša Gaponko




Ansambl Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo




BOLERO


Nataša Gaponko
Tamara Ljubičić
Ekaterina Vereschagina
Mia Jahić
Ana Kuzmanović
Marijana Marić

Mihail Mateescu
Ioan-Vasile Soit
Evgeny Gaponko
Hariz Šabanović
Admir Kalkan
Til Čmančanin*
PAQUITA
Grand pas

Balet Paquita jedan je od najslavnijih primjera klasicizma  u baletu i ujedno jedan od najtežih baleta za izvođenje. Izvorno, ovaj balet je djelo francuskog kompozitora Edouarda Deldevezea (1817-1897). Prvi put je izveden 1846. godine u Salle le Peletier u Parizu u koreografiji francuskog plesača i koreografa Josepha Maziliera, poznatog i po koreografiji  baleta  Le Corsaire.
Čuveni koreograf  Marius Petipa i francuski plesač Malevergne  postavili su 1847. godine balet Paquita u Mariinskom teatru u Sankt Peterburgu, a trideset i pet godina kasnije Petipa je tražio od kompozitora Minkusa da mu napiše muziku za nove baletne brojeve kojima je nadogradio balet Paquita – Pas de trois i Grand pas de deux, dijelove koji se danas jedino i izvode kao dio divertissementa.
Radnja se odvija u španskoj pokrajini Zaragozi u vrijeme Napoleonove okupacije i govori o ljubavi mlade Ciganke Paquite i francuskog aristokrata Luciena d’Hervillyja. Lucien postaje meta španskog guvernera. Paquita prisluškuje razgovor o atentatu i spašava voljenog. Otkriva mu svoje pravo, plemićko porijeklo i da su je Cigani oteli kad je bila dijete...

LJUBOV KUNAKOVA, koreografkinja
Djelovala je kao baletni pedagog na Akademiji ruskog baleta Vaganova i u Mariinskom teatru u Sankt Peterburgu, gdje je bila prvakinja Baleta, pedagog i učitelj. Kao balerina je gostovala na mnogim svjetskim pozornicama. Višestruko je nagrađivana.

BOLERO

Bolero je originalni naziv orkestralnog djela francuskog kompozitora Mauricea Ravela (1875 – 1937), napisan za rusku glumicu i plesačicu Idu Rubinštejn. Premijerno je izveden 1928. u Pariškoj operi u koreografiji Bronislave Nižinske. 

DRAGUTIN BOLDIN (1930 – 1994) je bio zagrebački igrač i koreograf koji je niz godina djelovao u Sarajevu. Predstava Bolero u Boldinovoj koreografiji premijerno je izvedena u Narodnom pozorištu Sarajevo 1977. godine. Specifičnost izvedbe Bolera je izuzetna koreografska postavka velike energetske angažiranosti, što je i jedan od razloga da se već četiri desetljeća ovo djelo, u različitim obnovama, izvodi na našoj sceni. Boldin je bio istrajan u traženju novih oblika izražavanja u savremenom baletu. Sarajevsko Narodno pozorište pamtit će ga ne samo po Boleru, već i po nenadmašnoj predstavi Carmina Burana za koju je sarajevski baletni ansambl nagrađen Šestoaprilskom nagradom grada Sarajeva 1991. godine.
U ratnim godinama 1993. i 1994. predstava Bolero je izvođena pod nazivom Sarajevski ratni Bolero. Bila je simbol kulturnog otpora grada Sarajeva.



Od svog nastanka do danas, Balet Narodnog pozorišta Sarajevo pažljivo je njegovao raznolik i umjetnički vrijedan repertoar. Na našoj sceni publika je mogla vidjeti najznačajnija djela klasičnog repertoara, ali istodobno i djela domaćih i gostujućih koreografa novije generacije, koji su donosili nova promišljanja i estetike u baletnoj umjetnosti. Spajajući  predstavu Paquita, tačnije Grand pas ovog komada, sa  Bolerom, vodila sam se idejom da u jednoj večeri objedinimo dvije potpuno stilski različite jednočinke i time publici ponudimo kako uživanje u klasici, tako i u modernom baletnom izrazu. Ovaj spoj predstava na neki način je i “putovanje” kroz historiju baleta od klasike ka modernom izrazu i izvrstan je pokazatelj razvoja ove scenske umjetnosti. Boldinov Bolero i danas, 38 godina nakon premijere, odlično komunicira sa publikom, te ga slobodno možemo smatrati začetnikom modernog plesnog izraza kod nas. 

mr. Belma Čečo Bakrač
v.d. umjetničkog direktora Baleta NPS




Balet mjesečni repertoar

<<septembar 2017>>
ponutosričetpetsubned
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Pratite nas na:

video.pngVideo