Loading
Repertoar | 15.02.2017

Mare Nostrum

Balet  Balet


koreografija: Davide Bombana k.g. Italija
izbor muzike: Jordi Savall


J. M. KÜHNEL, C. W. GLUCK, G. B. PERGOLESI, W. FÄHNDRICH
“MARE NOSTRUM”, izbor muzike: JORDI SAVALL
Dijalog Istoka i Zapada kroz muziku kršćana, muslimana i jevreja Mediterana
MARE NOSTRUM
koreograf: Davide Bombana, k.g., Italija

scenograf: Josip Lovrenović
kostimografkinja: Amna Kunovac-Zekić
asistent koreografa: Alex Frei, k.g., Italija
inspicijent: Boris Jeličanin

premijera, 06. 12. 2012. godine
LICA/CAST


I DUET Nataša Gaponko
Boris Vidaković
II DUET Tamara Ljubičić
Mihail Mateescu
III DUET Nadža Pušilo
Jovana Milosavljević


TRIO ŽENE
Jovana Milosavljević
Nataša Gaponko
Aleksandra Smiljanić

TRIO MUŠKARCI
Evgenij Gaponjko
Boris Vidaković
Ioan-Vasile Šoit

ŽENSKI SOLO Ana Kuzmanović

MUŠKI SOLO

Mihai Mezei


FUGA

Sabina Sokolović
Zulejha Kečo
Ajla Kadrić
Amina Sulejmanagić
Selma Štrbo Arnautović

NARATOR

Adnan Đindo


DAVIDE BOMBANA, koreograf

Rođen u Milanu (Italija), gdje se školovao i završio Baletnu školu La Scala. Debitirao je 1977. glavnom ulogom u baletu Žar ptica u koreografiji Mauricea Bejarta, na sceni La Scala baleta. Nakon ovog debija promoviran je iz ansambl-igrača u solistu, a zatim i u prvaka baleta. Nastavlja karijeru kao prvak u Pennsylvania baletu (Philadelphia), Škotskom baletu (Glasgow) i Festival baletu u Londonu, gdje igra najvažnije role klasičnog i neoklasičnog baletnog repertoara. Kao gost u milanskoj La Scali  odigrao je glavne role u Romeu i Juliji J. Crankosa i Proustu R. Petita. Od 1986. do 1991. radi kao prvak u Bavarskom državnom baletu München. U periodu od 1993. do 1998. djeluje kao koreograf. Za Bavarski državni balet München koreografirao je nekoliko apstraktnih i narativnih baleta koji su osvojili domaće i inostrane nagrade - Bayerischer Theaterpreis u Münchenu i Benois de la Danse u Moskvi. Nakon imenovanja za direktora baletne kompanije Maggio Danza u Firenci, 1998. postavlja obnove mnogih baleta. Takođe koreografira cjelovečernji balet Teorema, inspiriran Pasolinijem, za 62. festival Maggio Musicale Fiorentino.

Posljednjih godina radi kao gost-koreograf za mnoge inostrane teatarske i baletne kuće kao što su: Pariška opera, Balet u Rhinu,  Balet u Toulouseu (Francuska), Nacionalni Balet Kanade u Torontu, Državni bečki balet i Volksopera u Beču (Austrija), Bavarski državni balet München, Teatar savezne pokrajine Baden-Württemberg u Karlsruheu, Aalto muzički teatar u Essenu, Balet Thüringen u gradu Gera i Balet Augsburg (Njemačka), Ballet du Grand Theatre de Geneve (Švajcarska), Institut koreografije u New Yorku sa plesačima Baleta grada New Yorka (SAD), Novi engleski savremeni balet Nottingham (Velika Britanija), Queensland Ballet Brisbane (Australija), Maggio Danza Florence i Teatar Petruzzelli Bari (Italija), Balet Zaragoza (Španija). Neki od njegovih baleta bili su prezentirani na gostovanjima u Tajvanu i Japanu. Dobitnik je Nagrade Danza & Danza (2004) kao najbolji italijanski koreograf  koji je radio u inostranstvu, te 2012. Nagrade Danza & Danza za najboljeg italijanskog koreografa. Mnoge od njegovih koreografija inspirirane su remek djelima svjetske literature - Woyzeck, Teorema, Pentesileja, Lolita, Faust, Carmen i Medeja. Njegov rad veoma je plodotvoran, a mnogi ga pamte po koreografiji koju je uradio sa prvacima i solistima Državnog bečkog baleta za novogodišnji koncert Bečke filharmonije (2012) koji se tradicionalno održava u Musikverein u Beču. 

Riječ koreografa

Prošlog ljeta, prvi put sam došao u Sarajevo.Bio sam fasciniran harmonijom različitih zdanja, džamijama, sinagogama, crkvama. Napunili su mi srce iskrena otvorenost i toplota ljudi, uprkos turbulentnoj i teškoj prošlosti koju su imali. U životu sam se godinama susretao sa različitim kulturama koje žive jedne pored drugih i uzajamno se prihvataju. Zar ne možemo svi jednog dana prezreti historijski različite dogme i savladati bojazan i nepovjerenje od “drugačijih”? Inspiracija za moj novi balet dolazi sa ovom nadom, iako sadašnjost, sudeći po onome šta se dešava danas u svijetu, dokazuje suprotno: neiskrenost, konzervatizam i netolerancija kao da nemaju kraja. Dobio sam predivan CD, po imenu Mare Nostrum (Naše more), na kojem sjajni Jordi Savall, sa svojim inspirativnim ansamblom muzičara i pjevača, izvodi različite stare melodije i pjesme, sve tri monoteističke religije Mediterana.

Ove davne melodije, tako različitog porijekla i tako harmonične kada su zajedno, na ovaj ili onaj način, duboko nas pokreću i dodiruju naša srca. Muzička podloga uz već izabranu, su dijelovi muzike kompozitora XVIII stoljeća (Pergolesi, Gluck, Kühnel). Ova muzika, po mom mišljenju, po svojoj atmosferi i zvuku upotpunjuje muziku Mare Nostrum i odgovara dramaturgiji baleta. Ono što ćemo čuti kao savremeni zvuk  i što čini vezu među baletnim scenama je muzika švicarskog kompozitora Waltera Fähndricha. Kao što je rekao Amin Maalouf: “Ako bismo željeli vratiti nadu ovom dezorijentiranom čovječanstvu, moramo otići dalje od pukog dijaloga kultura i uvjerenja, te ići prema dijalogu duša. Uostalom nije li to od postanka svijeta bio glavni cilj umjetnosti”. Sa ovom željom i ovim mislima sam stvorio balet Mare Nostrum, koji posvećujem, sa velikim zadovoljstvom, gradu Sarajevu.

Davide Bombana



Iz Sarajeva sa najboljim u Evropu

Kada stvarni poznavalac baletne umjetnosti bude gledao balet Mare Nostrum Davidea Bombane, razumijet će da je koreograf  baletnom teatru podario veliki baletni spektakl izvanredno čistih kompozicionih cjelina.Od samog ulaska u baletnu salu i početka rada sa našim Baletom, unio je svježinu baletne invencije koja je ukazivala na jedan veliki stvaralački talent sa bogatom maštom.Balet je posebna i samostalna umjetnost koja ima samo njemu svojstvenu specifičnost. Suština te specifičnosti je isključivo, opredijeljeno značenje fizičkog aparata plesača – a to je njegovo tijelo koje se kroz školovanje priprema za tu umjetnost. Rad sa Bombanom je sreća, zadovoljstvo i neprocjenjivo bogatstvo. Plesačevo tijelo je u potpunosti vratio plesaču. Stavio ga je u prvi plan onako čisto kako ga je stvarao u svojim koreografijama. Dueti, ljubavni dueti, vezani su za pokornu, nježnu igru, a ansambl brojevi otkrivaju jednu nezaboravnu, doživljenu emociju.

Izbor muzike još više potcrtava raskoš talenta sa kojim se susreo Balet NPS radeći sa koreografom Bombanom. Koreografi nam otkrivaju nešto novo u nama. Novu tjelesnost, nove tehničke mogućnosti. Otkrivaju u nama našu sreću, naše čuđenje, naše sjete i tuge, naše zadovoljstvo urađenim. To je za igrača premijera. Predstava Mare Nostrum pružit će nam scenski doživljaj evropske razine, intelektualistički elegantne plesne sadržajnosti na visokom izražajnom naponu. Da li previše hvalim predstavu Mare Nostrum i naš Balet? Naravno da ne. Svi solisti i ansambl dišu kao jedan i kao individualni dijelovi i kao apsolutna cjelina. Iz Sarajeva u Evropu možemo sa najboljim što imamo - sa našom kulturom, sa našim ansamblom Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo.

Želim vam  svu sreću ovoga svijeta!

mr. Edina Papo



PREMIJERNA PODJELA


I DUET Nataša Pavlović
Boris Vidaković
II DUET Tamara Ljubičić
Mihail Mateescu
III DUET Daniela Knežević
Adnan Đindo


TRIO ŽENE
Jovana Milosavljević
Nataša Pavlović
Aleksandra Smiljanić

TRIO MUŠKARCI
Evgenij Gaponjko
Boris Vidaković
Ioan-Vasile Šoit

ŽENSKI SOLO Belma Čečo Bakrač

MUŠKI SOLO

Goran Staniškovski


FUGA

Paula Grubešić-Mateescu
Sabina Sokolović
Selma Štrbo Arnautović
Nadža Pušilo
Ajla Kadrić

NARATOR

Adnan Đindo




Balet mjesečni repertoar

Pratite nas na:

video.pngVideo