Obala Kulina bana 9 | Blagajna:+387 33 221 682 | ureddirektora@nps.ba

Kralj Lear

Kralj Lear

REZERVIŠITE ULAZNICE ZA OVU PREDSTAVU

 

CIJENA: 8,10,15KM

William SHAKESPEARE
KRALJ LEAR
adaptacija i režija: DIEGO de BREA
scenograf: DIEGO de BREA
kostimograf: BLAGOJ MICEVSKI
dramaturginja: DŽEJNA AVDIĆ
inspicijent: MUSTAFA ZRNIĆ
suflerka: ESMERALDA ABDIJEVIĆ

 

LICA / CAST

KRALJ LEAR – Izudin Bajrović
REGAN – Sanela Pepeljak
GONERIL – Mediha Musliović
CORNWALL / KRALJ FRANCUSKE / KENT – Slaven Vidak
ALBANY / VOJVODA OD BURGUNDIJE – Vedran Đekić
CORDELIA – Elma Juković

U očekivanju naše prve dramske premijere u umjetničkoj sezoni 2017/18. ‐ predstave Kralj Lear, vjerujemo da će snaga ovog bezvremenog djela i izvanredne glumačke interpretacije naći put do svoje publike.

Zašto Shakespeare danas? Odgovor na to pitanje možemo dobiti u paraleli između potrebe teatra da se bavi čovjekom i njegovim odnosom sa unutrašnjim i vanjskim svijetom i turbulentne svakodnevnice koju živimo u odnosu na težište Shakespeareovog djela u čijem je centru čovjek i njegova priroda. Shakespeare nas opominje na važnost etike kao ličnog izbora pojedinca. Kralj Lear je tragedija o prolaznosti ne samo jednog čovjeka, već i jednog cijelog svijeta, tragedija o političkom autoritetu, ali i o odnosima unutar porodice, o roditeljskoj ljubavi koja može biti slijepa…

Lear u izvedbi prvaka Drame Narodnog pozorišta, Izudina Bajrovića, našu će publiku zacijelo ostaviti bez daha. Ovo je jedna od najznačajnijih Bajrovićevih uloga kreirana sa posebnom vrstom inspirativnosti jer dolazi u vrijeme njegove glumačke zrelosti. Ističem važnost koprodukcije i saradnje sa Festivalom MESS, kao i partnerski odnos u kampanji projekta Culture is GREAT, koji promoviše britansku kulturu i našoj premijeri daje internacionalnu dimenziju.Posebno sam zahvalna britanskom ambasadoru u BiH, Njegovoj ekselenciji Edwardu Fergusonu na podršci i zalaganju tokom promocije našeg projekta.

Neka nam je sretna ova značajna premijera!!!

Marijela Hašimbegović
direktorica Narodnog pozorišta Sarajevo

 

Scena MESS, sa idejom jačanja i afirmacije teatra na internacionalnoj sceni, ulaže posebnu energiju u koprodukcije sa najznačajnijim bh. teatrima, a rezultat toga je najnovija suradnja sa Narodnim pozorištem Sarajevo; Kralj Lear, jedno je od najgenijalnijih djela svih vremena. To je petnaesti koprodukcijski projekat naše dvije kuće od 1993. godine do danas ‐ u periodu opsade realizirali smo prvo Tvrđavu, u režiji Ahmeda Obradovića, a potom i predstave Ajax, Pjera Žalice, te Svilene bubnjeve, Harisa Pašovića. Kao što smo tada vjerovali u našu misiju u kreiranju smislenijeg svijeta, na isti način to vjerujemo i danas. Postavka Kralja Leara, u režiji Diega de Bree, prvorazredni je događaj za sve one koji vjeruju u važnost teatra, i umjetnosti općenito.

Nihad Kreševljaković, direktor MESS‐a

 

Oduševljen sam što Ambasada Velike Britanije u Bosni i Hercegovini podržava ovu uzbudljivu produkciju predstave Kralj Lear, sa Izudinom Bajrovićem u naslovnoj ulozi. Prošle su 63 godine od posljednjeg izvođenja ove predstave u Sarajevu, a 401 godina od Shakespeareove smrti, ali je njegova genijalnost i danas inspiracija novim generacijama širom svijeta. Ja sam mnogo toga naučio iz prekrasne raznolikosti kulture u Bosni i Herceogovini i nadam se da ćete vi večeras uživati u bogatstvu naše.

Nj.E. Edward Ferguson, britanski ambasador u Bosni i Hercegovini

 

DIEGO de BREA, reditelj

Studirao komparativnu književnost i historiju umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Ljubljani. Diplomirao režiju 1999. godine na Akademiji za teatar, radio, film i televiziju u Ljubljani, u klasi profesora Dušana Mlakara i Kristijana Mucka. Pažnju javnosti je privukao diplomskom predstavom Svjetlost koja se rađa, za koju je nagrađen univerzitetskom Prešernovom nagradom i Međunarodnom studentskom nagradom na pozorišnom festivalu studentskih produkcija u Brnu. Jedno vrijeme radio je kao voditelj Odjeljenja za odnose sa javnošću u PDG Nova Gorica (1995).
Istraživanje komparativne književnosti i historije umjetnosti ostavilo je trag na njegovom kasnijem pozorišnom radu. Režirao je različite žanrove, od lutkarskih predstava, preko autorskih projekata, klasičnih i savremenih tekstova, sve do muzičkih projekata, te u više navrata radio i kao scenograf i kostimograf.Diego de Brea režirao je predstave u SNG Drama Ljubljana, SNG Nova Gorica, LGL, SNG Maribor i povremeno u inostranstvu.
Njegove predstave su doživjele veliki uspjeh kako u Sloveniji, tako i u Evropi i bilježe značajna i uspješna gostovanja u Varni, Rimu, Londonu, Parizu, Monsu, Dortmundu, Bratislavi, Kolumbiji, Čileu…

Više puta je nagrađivan: Pozorišna nagrada Zlatna ptica (2002); Specijalna nagrada Borštnikovih susreta 2002. za predstavu Dvoboj; Nagrada za estetski doživljaj ‐ Borštnikovi susreti 2005. za predstave Kraljica Margot i Edvard II. Predstava Kad sam bio mrtav nagrađena je na Festivalu komedije u Celju, Festivalu MESS u Sarajevu, Pozorišnom festivalu u Užicu i Pozorišnom festivalu Purgatorije u Crnoj Gori.
Osim nagrađenih, režirao i predstave Veronika Deseniška; Sablazan u dolini Šentflorijanskoj; Sumrak bogova; Julije Cezar; Čikago; Doktor Faust; Tit Andronik; Dom Bernarde Albe; Zločin i kazna; Pikova dama; Romeo i Julija; Ženidba; Žene na ivici nervnog sloma; Revizor…