Obala Kulina bana 9 | Blagajna:+387 33 221 682 | ureddirektora@nps.ba

Paquita – Bolero

Paquita – Bolero

Ludwig Minkus
PAQUITA
Grand pas
koreografija: Ljubov Kunakova / prema Mariusu Petipi /
obnova: Mihail Mateescu
dirigent: Dario Vučić
Sarajevska filharmonija
scenograf: Slobodan-Bobo Perišić
kostimografkinja: Amna Kunovac-Zekić
inspicijent: Boris Jeličanin

Maurice Ravel
BOLERO
koreografija, scenografija i kostimografija: Dragutin Boldin
obnova: Tefeda Abazović
inspicijent: Boris Jeličanin
solisti i ansambl Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo

 

 

LICA/CAST

PAQUITA – Tamara Ljubičić
ADAGIO – Jovan Veselinović, prvak Baleta NP Beograd
I VARIJACIJA – Mia Jahić
II VARIJACIJA – Nataša Gaponko
III VARIJACIJA – Jovana Milosavljević
IV VARIJACIJA – Ekaterina Vereschagina
V VARIJACIJA – Tamara Ljubičić
DVOJKE – Mia Jahić, Ekaterina Vereschagina, Jovana Milosavljević, Nataša Gaponko

Ansambl Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo

 

BOLERO

Nataša Gaponko
Tamara Ljubičić
Ekaterina Vereschagina
Mia Jahić
Ana Kuzmanović
Marijana Marić

Mihail Mateescu
Ioan-Vasile Soit
Evgeny Gaponko
Hariz Šabanović
Admir Kalkan
Til Čmančanin*

 

PAQUITA
Grand pas

Balet Paquita jedan je od najslavnijih primjera klasicizma u baletu i ujedno jedan od najtežih baleta za izvođenje. Izvorno, ovaj balet je djelo francuskog kompozitora Edouarda Deldevezea (1817-1897). Prvi put je izveden 1846. godine u Salle le Peletier u Parizu u koreografiji francuskog plesača i koreografa Josepha Maziliera, poznatog i po koreografiji baleta Le Corsaire.
Čuveni koreograf Marius Petipa i francuski plesač Malevergne postavili su 1847. godine balet Paquita u Mariinskom teatru u Sankt Peterburgu, a trideset i pet godina kasnije Petipa je tražio od kompozitora Minkusa da mu napiše muziku za nove baletne brojeve kojima je nadogradio balet Paquita – Pas de trois i Grand pas de deux, dijelove koji se danas jedino i izvode kao dio divertissementa.
Radnja se odvija u španskoj pokrajini Zaragozi u vrijeme Napoleonove okupacije i govori o ljubavi mlade Ciganke Paquite i francuskog aristokrata Luciena d’Hervillyja. Lucien postaje meta španskog guvernera. Paquita prisluškuje razgovor o atentatu i spašava voljenog. Otkriva mu svoje pravo, plemićko porijeklo i da su je Cigani oteli kad je bila dijete…

LJUBOV KUNAKOVA, koreografkinja
Djelovala je kao baletni pedagog na Akademiji ruskog baleta Vaganova i u Mariinskom teatru u Sankt Peterburgu, gdje je bila prvakinja Baleta, pedagog i učitelj. Kao balerina je gostovala na mnogim svjetskim pozornicama. Višestruko je nagrađivana.

 

BOLERO

Bolero je originalni naziv orkestralnog djela francuskog kompozitora Mauricea Ravela (1875 – 1937), napisan za rusku glumicu i plesačicu Idu Rubinštejn. Premijerno je izveden 1928. u Pariškoj operi u koreografiji Bronislave Nižinske.

DRAGUTIN BOLDIN (1930 – 1994) je bio zagrebački igrač i koreograf koji je niz godina djelovao u Sarajevu. Predstava Bolero u Boldinovoj koreografiji premijerno je izvedena u Narodnom pozorištu Sarajevo 1977. godine. Specifičnost izvedbe Bolera je izuzetna koreografska postavka velike energetske angažiranosti, što je i jedan od razloga da se već četiri desetljeća ovo djelo, u različitim obnovama, izvodi na našoj sceni. Boldin je bio istrajan u traženju novih oblika izražavanja u savremenom baletu. Sarajevsko Narodno pozorište pamtit će ga ne samo po Boleru, već i po nenadmašnoj predstavi Carmina Burana za koju je sarajevski baletni ansambl nagrađen Šestoaprilskom nagradom grada Sarajeva 1991. godine.
U ratnim godinama 1993. i 1994. predstava Bolero je izvođena pod nazivom Sarajevski ratni Bolero. Bila je simbol kulturnog otpora grada Sarajeva.

Od svog nastanka do danas, Balet Narodnog pozorišta Sarajevo pažljivo je njegovao raznolik i umjetnički vrijedan repertoar. Na našoj sceni publika je mogla vidjeti najznačajnija djela klasičnog repertoara, ali istodobno i djela domaćih i gostujućih koreografa novije generacije, koji su donosili nova promišljanja i estetike u baletnoj umjetnosti. Spajajući predstavu Paquita, tačnije Grand pas ovog komada, sa Bolerom, vodila sam se idejom da u jednoj večeri objedinimo dvije potpuno stilski različite jednočinke i time publici ponudimo kako uživanje u klasici, tako i u modernom baletnom izrazu. Ovaj spoj predstava na neki način je i “putovanje” kroz historiju baleta od klasike ka modernom izrazu i izvrstan je pokazatelj razvoja ove scenske umjetnosti. Boldinov Bolero i danas, 38 godina nakon premijere, odlično komunicira sa publikom, te ga slobodno možemo smatrati začetnikom modernog plesnog izraza kod nas.

mr. Belma Čečo Bakrač
v.d. umjetničkog direktora Baleta NPS